zondag 17 februari 2013

2013

Een blog bijhouden is toch moeilijker gebleken als ik dacht.
Vol goede moed in mei 2011 begonnen aan de bouw van het nieuwe atelier dacht ik er ook nog een blog op na te kunnen houden over de vorderingen van de bouw en alles wat ik op vlechtgebied zou gaan doen.
De tijd vloog voorbij en voordat ik het wist was het 2012!
Zoals je kunt zien was januari gelijk de laatste keer dat ik nog wat geschreven heb.
Het begin was goed.

In maart reisde ik weer naar Denemarken om daar deel te nemen aan een soort internationaal
seminar voor vlechters.
Ik heb een heel weekend genoten van lezingen, workshops en heerlijke lunches en diners met fantastische mensen.
Daarna ben ik nog wat noordelijker doorgereist in Denemarken naar het atelier van Ane Lyngsgaard.
Een hele week van Ane en Marianne Mortensen les gehad.
Wat een vlechtkennis zit er in dat land.

Een maand later, april, ben ik naar York in Engeland gereist voor York Springschool.
Les van Carlos Fontales uit Spanje gehad in de Nasa-techniek, een Spaanse fuikentechniek.
Daarna was mijn geluk op.
In mei overleed mijn moeder door een ongeluk wat een enorme inpact op mij en mijn familie had.
Mijn knie begon ook steeds meer op te spelen en in augustus constateerde mijn arts, na een kijkoperatie, dat mijn knie dus echt versleten was.
Helaas wordt er nog niets aan gedaan want ik ben te jong, nou ja.
Dus aan een blog werken komt dan echt niet meer in je op.

Nu echter, 2013 hopelijk een nieuw begin ook al is het een 13-getal.
Gelukkig ben ik niet bijgelovig.
Het atelier is ook nog niet helemaal klaar.
Januari 2013
Aan de buitenkant ziet het er schitterend uit vooral als, zoals de laatste weken, de sneeuw er prachtig over en omheen ligt.
Binnen zijn we druk met de afwerking, tussen de lessen door natuurlijk.
Mijn goede voornemen van dit jaar is om ook mijn blog up-to-dat te houden.


2013      

A blog keeping up-to-date has proved more difficult than I thought.
In may 2011 began the construction of the new studio, so I thought, I will make a blog about the progress of the construction and about everything I will do with weaving and basketmaking.
Time flew by and before I knew it was 2012!
As you can see Januari was the last time I wrote something.
The beginning of the new year was good.

In March I travelled back to Denmark to participate in a kind of international seminar for weavers.
I enjoyed a weekend of lectures, workshops and delicious lunches and diners with a lot of great people.
Then I travelled up north in Denmark to the studio of Ane Lyngsgaard.
A whole week of lessons with Ane and Marianne Mortensen.
What a great knowledge of basketmaking is in that country.

A month later, in April, I went to York Springschool.
Carlos Fontales from Spain was teaching the Nasa-technique, a Spanish traptechnique.
Then my luck was gone.
In May my mother died in an accident wich had a huge impact on me and my family.
After that my knee beganhurting very bad and in August my doctor noted, after an exploratory operation, that my knee was really worn.
Unfortunately, nothing will be done about it because I am to young for a new knee.
So working on my blog is not something where you think about then.

Now, however, 2013 is hopefully a new beginning even though it is a 13-number.
Luckily I'm not supersticious.
The studio is not quite ready yet.
On the outside it looks gorgeous especially when, as in recent weeks, the snow is beautiful on and surround it.
Inside we are busy with the finish, between classes, of course.
My good intention for this year is to keep my blog up-to-date!







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten